5 september 2017

Vakantie terugblik ~ Heleen

Vakantie verhalen zijn leuk... in deze serie geef ik jullie dmv diverse gastbloggers een mogelijkheid om mee te lezen over hun vakantie... Vandaag vertelt Heleen van haar vakantie. Zij blogt op www.groeiblog.com over haar leven met God en kanker.


Hoe was je vakantie? 
Wij waren in Frankrijk, in Saint Martin Sepert, op camping ‘La Bonne Source’. Het weer was daar goed. We waren er 3 weken en het heeft er 2 dagen een beetje geregend.

Wat was het allerleukste wat je beleefde?
Er was niet één ding het leukste eigenlijk. Ik genoot van de rust, van een paar weken niets te moeten doen. Het contact soms met andere campinggasten was leuk. Met kamperen lijkt altijd alles anders dan thuis, dat vind ik heel leuk.

En was er misschien ook iets niet leuk?
Na een week hoorden we dat mijn schoonmoeder van 89 een hartinfarct had. Het was een flashback aan 2 jaar geleden, toen kreeg mijn vader een hersenbloeding terwijl wij op de camping waren. Toen waren we in Nederland en gingen we zo snel mogelijk naar het ziekenhuis waar hij 12 uur later is overleden aan een hersenbloeding.
Even heen en weer was nu geen optie zo ver weg in Frankrijk. Met de auto was het 10 uur rijden en het vliegtuig ging pas na anderhalve dag. In overleg met de andere broers en zussen hebben we die eerste dag afgewacht en gelukkig ging het langzaamaan iets beter.

Ik vind vakantie altijd bij uitstek geschikt om als gezin/stel weer te “resetten”... weer compleet de focus op elkaar en even geen stoorzenders van buitenaf. Beleven jullie dat ook met vakantie en hoe geven jullie dat vorm?
Vakantie is inderdaad bij uitstek geschikt om als gezin bij elkaar te zijn. Onze jongste dochter verwoordde het precies zo toen we twijfelden of we naar huis moesten gaan of in Frankrijk blijven. Ze zei “vakantie is er toch voor om leuke dingen met elkaar te doen?”. Wonder boven wonder ging het met mijn schoonmoeder steeds iets beter en we hebben ervoor gekozen om te blijven. We waren ons er nog meer bewust van dat we ‘moesten’ genieten van de tijd met elkaar.

Eten is op vakantie altijd een beetje anders, wat hebben jullie gegeten? Hoe koken jullie op vakantie? Of doen jullie dat misschien wel niet?
We koken en eten elke dag buiten. Zelfs als het regent, want dan zitten we onder de luifel van de voortent. Dat vinden we een van de leukste dingen van kamperen. We koken en bakken alles op de skottelbraai. Het gasstel in de caravan gebruiken we heel af en toe om soep op te warmen of krieltjes te koken.

Wat heeft afgelopen vakantie de meeste indruk gemaakt op je?
Door de zorgen om mijn schoonmoeder, de schrik, het onverwachte, kwam bij de kinderen alles boven wat we 2 jaar geleden meemaakten. Dat maakte indruk op mij en ik besefte weer dat het veel is geweest. Daardoor wilde ik zo graag dat het een leuke vakantie werd voor hen en ook voor ons als ouders natuurlijk.

Had je van tevoren een beeld van deze vakantie? Zo ja is deze uitgekomen?
We waren voor de 3e keer op deze camping, dus we hadden al een aardig beeld van alles. De camping was nog hetzelfde. Niet te groot en gezellig. Het was makkelijk om de omgeving te kennen, te weten waar de supermarkten zitten bijvoorbeeld. Veel nieuws is er niet meer te zien na 3 jaar.

Als ik naar dezelfde streek op vakantie zou gaan, waar zou ik dan zeker heen moeten?
De weekmarkt in Saint Pardoux Corbier is erg leuk.
Collognes la Rouge, het rode dorpje is mooi en er zijn leuke winkeltjes.

Welke foto dekt voor jou het meeste het vakantiegevoel van deze vakantie? En vertel eens waarom. 


De kampeerfoto met caravan, voortent, luchtbed en de hond. En dit jaar voor het eerst een droogmolen. Ik heb nog nooit zo’n ding gehad, maar hij was superhandig! Op de camping geniet ik van zoiets simpels.

Als wij terug rijden van onze vakantie dromen we vaak al stiekem een beetje over volgend jaar… Doe jij dat ook? En waar gingen jouw dromen over op de terugweg?
Hmm, dit klinkt misschien wat negatief, maar dat doe (durf) ik niet meer sinds ik ziek ben geweest in 2015. Man en kinderen riepen wel dat ze volgend jaar iets anders willen dan Frankrijk. Ik vind alles best…

_________________________

Bedankt Heleen voor het invullen. Leuk om over jullie vakantie te lezen en ik herinner me zo ook de kampeervakanties uit mijn jeugd met vooral buitenleven. Ik snap heel goed dat je nog niet durft te dromen voor een volgend jaar! 

1 opmerking:

  1. Heel leuk om al die antwoorden te lezen. Gewoon een inkijkje bij iemand anders. Dank je wel. Vooral het antwoord op de vraag: wat heeft op jou het meest indruk gemaakt, raakte me.

    BeantwoordenVerwijderen