1 mei 2018

Goodbye April


April was weer een hele bijzondere maand voor ons... Ik werkte in het callcenter, maar ondertussen gebeurde er van alles... Lees snel wat dat allemaal was...



We begonnen april met te vieren dat Jezus is opgestaan uit de dood. Wat een prachtig feest, met zoveel waarde voor ons. Ik haalde bij de bloemist nog wat bloemen voor in een vaasje. 


De maand is best hectisch geweest en heb zo eens een ochtend in mijn agenda geblokt om tijd voor mezelf te nemen! Ik ben dol op de producten van Kneipp en kan daar super van genieten. 



Onze schutting ging om door de pittige stormen afgelopen winter. Hij is ondertussen afgebroken, de pergola met druiven werd hier verwijderd en binnenkort komt de nieuwe schutting. 



Een middagje Ikea zorgde dat we een nieuwe fruitmand hadden. Altijd te weinig plek en overal dus losse bakjes. Dat is verleden tijd met deze draadstalen etagere. We love it. 
  

Wat een geweldige luchten 's avonds steeds. Ik kan er zo van genieten. We moesten een vriendin ophalen waar we een stuk voor moesten rijden en werden getrakteerd op een geweldige zonsondergang!



Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb een hekel aan strijken. Een noodzakelijk kwaad, waarbij ik vaak een preek aan zet. De hint laats richting manlief die ik zelf plaatste was niet zo slim... Want ik vond spijkerbroeken met een witte blouse zo leuk staan bij hem ;)


Bloesem .... oh wat een heerlijk gezicht... De natuurlijk loopt weer uit, alles krijgt weer kleur. 




Om in de stad te komen, rijd ik mee met mijn man. Die dropt mij halverwege bij de metro en zo kan ik zelf verder. Op mijn terugweg moet ik een kwartiertje op hem wachten. Helemaal niet erg. Samen zo 3x in de week reizen is erg gezellig. We zijn al bijgekletst voor we aan tafel stappen als gezin. 



Oh de zon scheen steeds zo lekker. Tijd om mijn melkflessen langzaam te laten veranderen chocolademelkflessen. Thee, tijdschrift en tijd om even te niksen 



Nog meer kleur in de natuur! Super zeg... zo'n soort foto moet ik gewoon ieder voorjaar eens maken :). 


Mijn schoonouders vierde hun trouwdag en brachten voor ons moorkoppen mee. Oh wat een genot, maar hoe eet je die dingen fatsoenlijk... ach wij waren lekker thuis en deden niet moeilijk en hapte hem weg :). 


Door omstandigheden konden we met mijn schoonfamilie niet naar een restaurant en dus toverde we ons huis om tot een lunchcafeetje, waar wij de catering verzorgde. Super lekker en zo gezellig. Groot voordeel nog veel goedkoper ook :).


Bij Søstrene Grene kocht ik tamponeer "kwastjes" deze gebruik ik bij bible journaling voor gelatos en bevallen goed. Daarom kocht ik een voorraadje. 


De foodybox van Kroon op het Werk, werd weer geleverd, altijd een feest, want wat tref ik daar weer in aan. Dit keer zaten er wel super lekkere en leuke dingen in. 


Deze portie verpakking van Apetina met zongedroogde tomaatjes is nieuw. Ideaal voor een salade voor 1 of 2 personen en zo heb ik geen grote pot in de koelkast staan! 
  

April werd een hele bijzondere maand toen ik werd uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek bij een bedrijf waar ik heel graag zou willen gaan werken. 


We gingen 's avonds een avondje naar de stad, winkelde wat en genoten van een terrasje. Fijn dat dat steeds weer meer kan!


Ook al lijkt het lang geleden... toch is het nog niet zo lang geleden dat we ineens een zomerse week in april hadden. Super zeg! Waar ik normaal dan dacht "we moeten snel naar het strandje gaan"... besloot ik nu spontaan dat we op een woensdagmiddag naar het strandje zouden gaan. Wat was dat gezellig.Voor mij wel even zoeken hoe ik dat doe met zitten/liggen, want een grasveld ligt wel iets anders zijn mijn matras thuis :). Maar goed we hebben een super leuke middag gehad met genoeg verkoeling van het nog erg koude water. 


Ik had het nog tegoed.... eens koffie drinken bij Villa Augustus in Dordrecht met mijn schoonmoeder en schoonzus. Eindelijk is er tijd en rust in de situatie en ons leven zodat er tijd is voor zulke dingen. Maar wat een leuke plek zeg.. die tuinen zijn echt om bij te kwijlen... Ik kan het jullie alleen maar aanraden! Ben je eens in Dordt... ga dan zeker eens langs voor een taartje of een maaltijd :).


In het kader van "Nu doen, want nu is het lekker weer"... besloten we de zomerse temperaturen te vieren met een BBQ. Gewoon zomaar door de weeks. Even snel in de voorraadkast duiken voor de benodigde spullen en bij de supermarkt wat vlees halen en wij waren klaar. In de koelkast stond nog de nieuwste Heks'n kwark spread, die in de foodybox zat. Mooi die kon gelijk op tafel... die is lekker zeg!! Mijn man die de normale variant niet lekker vind, vond deze echt lekker en ik ook! Heb je hem nog niet geprobeerd,... pak hem eens mee


Toen ineens was daar mijn laatste dag op het callcenter. Ik werd dus aangenomen na mijn sollicitatie en proefwerken.... Later deze week zal ik jullie meer vertellen over mijn nieuwe job!


Na mijn revalidatie vond ik mijn fiets veel te zwaar fietsen, kostte me zoveel energie. Nu kwam het er van om een nieuwe kopen en zo werd ik de trotse eigenaar van deze nieuwe fiets. Zo blij mee en fietst zo lekker.


Bij een nieuwe baan horen bloemen dachten onze beide moeders en ineens stond ons huis vol met bloemen. 


1,5 jaar geleden waren we er ook al geweest... bij een concert van Lev. Een Nederlandstalige band, die prachtige volle en christelijke nummers maakt. Voor mij voelde dit wel als mijlpaal, om weer naar een concert te kunnen gaan. Eerlijk is eerlijk de dag erna moet ik heel erg rustig aan doen en dingen laten. Maar ik ken mijn lichaam goed genoeg ondertussen om te weten wat ik wel en niet kan doen en welk effect het heeft op me. Zo kan ik goede keuzes maken en ben ik ook niet verrast als het de dag erna even pittig is. 


Eind april kon ik starten op mijn nieuwe plekje en jullie snappen vast wel dat dit uitzicht niet verveelt :)


Er werden lekkere cakes gebakken en uiteraard ook opgesnoept. 


Een echt vakantieklusje voor de jongens...zegeltjes plakken, het was ook echt wel nodig wat het bakje zat super vol. Zo tellen we rustig af richting vakantie, dit hoort voor ons echt bij de vakantie pret. 



Koningsdag!
Daar hoort een oranje tompouce bij. We gingen naar de vrijmarkt en de braderie op ons dorp. We scoorde een berg goed en goedkoop fruit, waar we nog van genieten! Na een eerste week werken, was de markt met veel lopen/slenteren wel pittig. Thuis hebben we niet veel meer gedaan en 's avonds sloten we traditiegetrouw af bij vrienden. 
  


We gingen met vrienden naar het Openluchtmuseum in Arnhem. Zij wonen in een ander deel van Nederland en we ontmoette elkaar daar. Super gezellig om elkaar te zien. De kinderen leefden zicht uit en ik probeerde zoals vroeger nog eens op stelten te lopen... en yess ik kan het gewoon nog... Voor mij een foto die veel betekend, want dit had ik een jaar geleden niet gedacht dat ik dit weer zou kunnen of durven. Natuurlijk moet ik nog heel erg opletten, maar het is niet onmogelijk! 's Avonds aten we bij onze vrienden en plakte er nog een mooie avond aan vast. Ik was zo moe van het museum bezoek en de hele week, dat ik door onze lieve vrienden gesommeerd werd even een uurtje te slapen/plat te gaan. Dat voelt zo fijn en tegelijk zo rot tegelijk. Want ten diepste wil je dat niet en baal je ervan dat je zo moe bent en pijn hebt. Aan de andere kant is het zo enorm fijn dat mensen zo met je meedenken en het ook zo vanzelfsprekend is. 


Wil je een spelletje gaan doen.... ploft de kat doodleuk midden op het bordspel... Tja...toch maar aan de kant geschoven, maar hij was het er niet mee eens. Katten hebben er echt talent voor he?



Bij schoolvakantie horen lekkere ontbijtje. Wafels van de Ikea met vers fruit en een andere avond bakte ik lekkere pancakes zodat de mannen de volgende ochtend ze zouden kunnen opsnoepen. Niemand die klaagt hier thuis :)

*nieuwsgierig naar mijn nieuwe job? Hou mijn blog dan morgen in de gaten!*
~Apetina, Heks'n spread werden gesponsord~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten