8 juli 2017

Vakantie blog pauze #2017

De rapporten zijn binnen, de jongens zijn over naar groep 5 en 7 en gisteren was de laatste schooldag. De vlag ging uit. Vakantie! Heerlijk voor de kinderen en voor ons ook natuurlijk!

Zoals ieder jaar stop ik 6 weken met bloggen. Even de focus van het internet af en genieten van vakantie met de kinderen. En jullie zijn er vaak ook niet... Of op vakantie.... of lekker eropuit of buiten als je thuis blijft.

Dus vanaf vandaag staat mijn blog 6 weken op pauze. 21 augustus kan je de eerste blog weer verwachten... en anders de 22e ;). 


Afgelopen jaar waren we op vakantie in Oostenrijk, in Kappl en dat beviel erg goed. Afgelopen december besloten we daar nog eens heen te gaan. Toen overlegd met de fysio en we voorzagen een herstel. Het traject wat daarna zou komen hadden we niet ingeschat. En later toen revalideren in zicht kwam hoopte we voor onze vakantie klaar te zijn. Helaas. Mag ik heel de schoolvakantie door revalideren. Het is nog even spannend geweest of we wel konden. Maar samen met de arboarts, mijn werkgever en mijn revalidatieteam, kwamen we tot de conclusie dat ik moest gaan. Om op te laden en bij te komen. Het traject zal dus even onderbroken worden om daarna hard verder te werken. 

Dat maakt wel dat het voor onze jongens een andere schoolvakantie zal zijn dan anders. Ik moet 3x in de week naar het revalidatiecentrum en daarnaast werk ik op het moment ook nog een uur op de zaak met vervangend werk. En zitten uitjes er niet in. Voor ons allemaal aanpassen dus. Gelukkig zijn kinderen erg veerkrachtig en hebben we ze meegenomen in dit proces. Genieten zit gelukkig ook voor hun in kleine dingen. 

Als jullie al een tijd meelezen weten jullie dat we dol zijn op de bergen, maar ook het liefst hele dagen met rugzak de bergen intrekken. Dat gaat hem dit jaar dus echt niet worden! We zijn er heel erg verdrietig over geweest, want voor ons en de jongens is dat echt DE manier van vakantie vieren. Die rugzak, bergschoenen, wandelstokken, liften en de hoogste toppen opzoeken...Maar met mijn klachten moet ik niet in de bergen lopen, laat staan met rugzak en heftige stijgingsmeters. En natuurlijk weten we dat je op veel manieren vakantie kan vieren. Maar we hebben even de tijd genomen om er van te balen. De reis is uiteraard ook een uitdaging, maar we gaan het anders doen dan andere jaren en hebben er alle vertrouwen in dat met de aanpassingen en tips die ik kreeg, goed komt. 

Ondertussen hebben we veel zin in een ontspanvakantie, bij 1 van de zwembaden, bij de speeltuinen, op ons balkon, een stadje...en alles rustig en rekening houdend met mijn klachten. Daar zal ik gewoon doorgaan met oefenen en trainen. Dus dat scheelt. Genoeg boeken mee en rustig aan. Vakantie here we com. De voorpret is sinds een goede week in volle gang en hebben er allemaal zin in. 

Wat zijn jullie zomerplannen? 

Lieve lezers bedankt voor het lezen... Ik ben me er erg van bewust dat mijn blog mee veranderd is met mij en ik steeds minder recepten post. Fijn om te merken dat jullie nog steeds meelezen en terug blijven komen. Dank jullie voor het medeleven van de afgelopen tijd. 

Dikke virtuele knuffel voor jullie!

8 opmerkingen:

  1. hoi Ilse, wat akelig om je vakantie opeens anders te gaan indelen. Maar ik lees ook dat jullie je daar bij hebben neergelegd . En nu gaan julie op een hele andere mooie manier van de vakantie genieten. Fijn om dit te lezen. Wij hadden vorig jaar zo'n vakantie. Plannen om naar Frankrijk te gaan met onze caravan werden door gezondheids problemen (nu over)drastisch omgegooid. En na acceptatie vonden we een heerlijk huis in Drenthe. En ...2 weken prachtig weer. Nu gaan we weer naar Frankrijk. Met de caravan. Lieve Ilse, ik wens je heel veel sterkte met revalideren, geniet van je blogpauze. Maar geniet vooral van je gezin. En maak er een hele mooie zomer van!! Groetjes Ineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wens jullie een fijne vakantie, geniet van de kleine dingen, zodat ze groot worden in je herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks alles:fijne vakantie en sterkte met de revalidatie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne vakantie vol genietmomenten, ondanks dat het een andere vakantie zal zijn dan dat je gewend bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook hier is de vakantie drastisch om gegooid. Waar we 3 weken zouden vertoeven in een caravan achter een b&b in the middle of nowhere, wordt het nu 2 weken naar mijn ouders om vandaar uit uitstapjes te gaan ondernemen. Niet door ziekte, maar door een scheiding. En aangezien ik ook geen rijbewijs heb werd the middle of nowhere wel heel erg middle of nowhere. Maar ik ga er het beste van maken deze zomervakantie, samen met de kinderen en de hulp van mijn ouders.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Ilse, geniet van de tijd met elkaar! Even heerlijk met elkaar, en op laden om straks weer met frisse moed verder te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijne vakantie.
    Geniet van elkaar.

    Groet,
    Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hoop dat jullie als gezin heel erg kunnen genieten van jullie vakantie.
    Dit jaar wel op een heel andere manier.
    Dapper wat je allemaal met ons wilde delen over dit hele proces.

    Lieve groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen