1 mei 2017

Goodbye April

April de maand van bloesem, voorjaar en grapjes ;)

En ik smokkel stiekem... want deze eerste foto is van eind maart, maar haalde het niet voor de vorige goodbye... maar dit is toch heerlijk... mini momentjes om te vieren... Op instagram gebruik ik geregeld de tag #hoerahetislente.... en oh wat ben ik blij met de lente... Dat vierde we die mooie dag met eerste ijsje van het seizoen, wat zeg ik... het eerste ijsje van het jaar :)


We gingen even naar Kom in de kas. Altijd leuk. In het westen waar wij wonen zijn genoeg kassen, maar vaak zijn nou net die om de hoek niet open. Dit jaar hadden we geluk en deed er een groot bedrijf mee. Net niet in ons eigen dorp, maar heerlijk dichtbij. De jongens keken hun ogen uit, mochten hun eigen mini kasje maken voor sla en mochten wat onderzoek doen. Zelf merk ik dan dat ik afgedraaid ben van even 3 kwartier naar zoiets te gaan. Dus de rest van de dag rustig aan. Manlief was ook niet fit en dus begonnen we april erg relaxed. 




Uit mijn bloedonderzoek van vorige maand kwam dat ik iets te laag in mijn vitamine D en B12 zat en deze kreeg ik van de dokter dan ook voorgeschreven om dat wat op te krikken. 



Van lieve mensen kregen we een bloemetje... Leuk om dan steeds als je langs de tafel loopt even aan hun en het lieve gebaar te denken!




Het is altijd weer even wennen vind ik het voorjaar... De omslag van groentes... of beter even het gebrek aan groentes.. De echte winter groentes worden duurder of zijn er niet meer. De zomer groentes zijn er nog niet. En daar tussen zit zo'n loze periode. Gelukkig zijn er ook nog andere landen waar boontjes gekweekt worden ;)...


We genoten weer van bloemen.. Dit keer oa anemonen in allerlei kleuren, wat een feest op onze verder witte tafel... 



We drinken veel verse thee, maar hebben ook pickwick thee in huis en ik vind die vragen altijd zo leuk!... Zoals deze... Super leuke vraag.. Ben benieuwd wat jullie antwoord zou zijn :). Mijn antwoord was het werk van mijn man. Nogal specifiek en hectische werk, wat maar weinig mensen snappen. Ik snap de grote lijnen, maar zou het wel eens een weekje willen ervaren zodat ik echt weet hoe zijn dagen verlopen. Daarnaast heb ik nog vele beroepen op mijn lijstje staan waar ik wel even aan zou willen snuffelen ;). 



Onze straat staat vol met bloesem bomen... Al weken zien we ze veranderen en ze barstte eindelijk open en konden we genieten van die prachtige bloesem... Gewoon recht voor onze deur. Vanuit onze oudste zijn kamer kon ik deze foto's vanuit het open raam maken. Leuk en extra genieten





Op sommige dagen ben ik zo blij met een schuur vol geweckte potten... Zo maak ik in een handomdraai verse pastasaus. Al gaat de voorraad wel erg snel en aangevuld wordt hij niet. Maar dat geeft niet, voor nu genieten we ervan!


Naast journalen is het ook erg fijn om soms eens gewoon te kunnen kleuren en niet zelf niets te verzinnen... 


Ook maakte ik zelf wat kaarten, ook leuk om te doen...en nog leuker om te versturen!



De tuin komt tot leven... onze appelboom heeft aardig wat bloesem.. Dus jullie snappen wel dat wij met grote hoop hopen dat we lekker eigen appeltjes krijgen dit jaar ;)



Ook in de frambozen ontdekte ik ook al bloemknopjes in de frambozen... oh wat een feest... Binnenkort zal ik wel eens een keer over moestuinieren schrijven en hoe dat nu hier gaat.



Ik mocht weer meerder nieuwe producten op de markt testen. Deze thee had ik mijn twijfels over, maar ik trek ze bij deze in! Heerlijke thee, kruidig en fruitig.... heerlijk!


Lelies... Witte lelies... blijer kan je me niet maken, echt mijn favoriete bloemen. De meeste mensen vinden ze stinken.. Ik vind het heerlijk! Deze enorme bos kocht ik voor een prikkie bij een bloemist om de hoek... Optimaal genieten! Gelijk een tip voor jullie... heb je wel eens vlekken van het stuifmeel? Vooral niet wrijven, blijf er vanaf, neem een flink stuk plakband en druk dat er steeds op. Het stuifmeel zal blijven plakken en je hebt geen vlek in je kleren. Als je wel wrijft, wrijf je het stuifmeel in je kleding en is het verpest.



Het is bijna half mei... maar ik ben nog zeer geregeld bij de fysio te vinden. Daarnaast train ik ook wekelijks onder begeleiding bij van de fysio. Dit apparaat wordt op mij los gelaten. Het is een hele fijne manier van behandelen en geeft het meeste verlichting ivm de andere manieren van behandelen. 



Eendjes... De eerste! Daar moeten we toch op de terugweg van school even voor stopen... 7 telde we er maar liefst. Heerlijk echt zo'n teken dat het echt voorjaar komt!


Verantwoord lunchen met rijstewafels met filetamerican, eitje, parmezaanse kaas, pijnboompitten en wat cury... Daarna moest ik even mijn vingers tellen :).



Eten uit de vriezer is op sommige dagen zo handig. Op een herfstige lente dag aten we rode kool, stoofvlees, gekookte aardappeltjes en gebakken appel met kaneel. Heerlijk om zo een maaltje op tafel te zetten, zonder er op dat moment iets voor hoeven te doen.



Iedere woensdagavond train ik samen met nog wat vrouwen onder begeleiding van mijn fysio. Fijn om daar lotgenoten te treffen. En te werken aan je lichaam. Om zo sterk mogelijk de revalidatie in te gaan. Vaak heb ik daarvoor geen tijd om te eten, dus eet ik laat... soms heel verantwoord en andere keren zeer onverantwoord ;)... ik mocht van Jersey hun nieuwe yoghurt testen. Erg lekker,.... maar die verpakking... die is toch geweldig :).. Ik at mijn yoghurt met mango, blauwe bessen en een handje noten. 



Ik maakte een nieuwe quote in onze letterbak... Eentje die mezelf er aan herinnert.. Om te genieten, te lachen, maar ook te geloven!


Ik bakte muffins en nam daar foto's van... bijna niet te geloven dat zoiets simpels... zoveel energie en moeite kost! Vroeger stond ik uren achter elkaar in de keuken, dat is er nu nog niet bij. Toch ben ik blij met het resultaat en geniet ik van zulke kleine projectjes. 



Als je veel thuis bent, ga je aan dingen ergeren en wil je het liefst die dingen oppakken. In wunderlist hebben we een grote lijst aangemaakt met allemaal kleine dingen die we graag willen opruimen/uitzoeken/klussen... en proberen iedere week 1 of meerdere dingen af te strepen... Alle eer daarvoor gaat richting Hans, want hij doet het meeste. Maar toch stapje voor stapje kunnen we opruimen en is er al heel wat richting de kringloop of vriendinnen gegaan. 



Werken doe ik ook geregeld.. lang red ik het nog niet... maar gelukkig kan ik me nuttig maken. 




Feest, want mijn schoonmoeder mocht met pensioen. We mochten een leuk afscheid bijwonen en genoten van de toespraken, waarin we haar goed herkende. De jongens propte hun monden vol met gebak en chips en cola... maar dat hoort bij feest toch!


Soms is een maaltijd zoals hieronder gewoon nodig... heerlijk en ongezond.... vooruit...de rest van de week eten we weer groentes ;)



Deze kanjer ging met papa een dagje uit! Heerlijk om de appjes vol met foto's te krijgen..van 2 genietende mannen :)


Iedere dag fiets ik hier...en hier voelt ons randstad dorp, als een mini dorpje in de polder... tot ik het laantje uitgefietst ben, maar dat geeft niet... dat gevoel is er :)



Wat een prachtig gezicht al de bloesembomen! In alle kleuren... De wereld krijgt weer kleur! Maar ook als de zon even schijnt, ruik je de bloesem en het voorjaar gewoon. 


In de meivakantie had een van de jongens een ongelukje en belandde we bij de Huisartsenpost met een fikse brandwond. Dus de afgelopen dagen hebben we veel verband verwisseld en goed gezorgd voor het zieke manneke. 


Ik probeer iedere dag te lopen... soms overdag... Dan geniet ik van alles wat met het voorjaar te maken heeft, zoals ineens een grasstuk vol met madeliefjes of 's avonds een geweldige zonsondergang. 



Als deze blog online kom zit ik 5 maanden in de ziektewet en het einde is nog niet in zicht. We tellen af naar 15 mei, dan kan ik starten in het revalidatiecentrum. Gek om af te tellen naar zoiets... Het is spannend omdat het onbekend is.... Tegelijk kijk je er ook naar uit, omdat je hoopt dat... Erg dubbel dus. De afgelopen maand is er weinig verandering geweest. Ik werd behandeld door mijn fysio, trainde samen met mijn fysio. Er waren slechte dagen, slechtere dagen en soms wat dagen dat de pijn wat minder leek. Het lastige is dat het zo grillig kan zijn en je nooit weet hoe je je de volgende dag zal voelen. Op mijn werk ben ik gemiddeld zo'n 3x per week een uurtje bezig met vervangend werk. Hoe dat straks gecombineerd moet gaat worden met het revalidatie traject is nog niet bekend. We laten het maar op ons afkomen..

~de thee en yoghurt werden gesponsord door Kroon op het Werk~

1 opmerking: