28 april 2017

Haverkoeken met pinda's en chocolade

Pindakaas en banaan... goede combi... altijd eigenlijk wel... dit keer stopte ik ze samen in een koekje ;)


Het was al een tijd geleden dat ik koekjes bakte, want lang staan is best een ding. Maar op een rustige zaterdag bedacht ik deze simpele koekjes die best snel gemaakt zijn. Vol met goede ingrediënten en dus snoepproof... 


Recept Haverkoeken met pinda's en chocolade
10 stuks

1 (over)rijpe banaan
50 gram pindakaas 
100 gram havermout
80 gram bloem
25 gram palmsuiker (kan je evt ook vervangen door normale suiker of honing)
1 ei
5 gram bakpoeder
snuf zout
75 gram pinda's
50 gram pure chocolade

Verwarm de oven voor op 200 graden
Prak de banaan kapot. 
Hak de chocolade grof. 
Voeg dan alle ingredienten toe aan de geprakte banaan. 
Met de vork kan je het tot een deeg mengen/prakken. 


Vorm 10 balletjes van het deeg en druk ze plat op de bakplaat. 


Bak de koeken in 15-20 minuten gaar en goudbruin.


Net afgekoeld en nog een beetje knapperig aan de buitenkant vonden wij ze heerlijk. 
De binnenkant is wat zachter dat komt door de banaan en pindakaas, dat konden ze hier goed waarderen, zeker in combinatie met de chocolade en pinda's. Je kan ze een week bewaren, als ze dat redden ;). 



Met zulke simpele dingen als even koekjes kunnen bakken kan ik zo blij zijn. Iets wat ik "vroeger" tussendoor eventjes deed... Is nu iets waar ik optimaal van geniet. Dat is de andere kant van ziek zijn... je krijgt weer oog voor de kleine dingen en kan er beter van genieten. 

1 opmerking:

  1. Die lijken me heerlijk! Fijn, dat het je lukte om koekjes te bakken, èn dat je er van kon genieten!

    BeantwoordenVerwijderen