11 april 2017

#fitwomen ~Karin

In de serie vandaag een leuke en actieve juf. Zij geeft ons een kiijkje in haar leven en fit zijn!



Wie ben je? Karin de Roon
Wat voor werk doe je? Ik ben leerkracht PO.

Wat zijn je leefomstandigheden?
Ik woon in een rijtjeshuis met veel ramen (heerlijk!), leuke buren aan de rand van Zwijndrecht. Ik kan hier uren buiten wandelen zonder de fiets of auto te hoeven pakken.

Heb je een gezin en waaruit bestaat dat? 
Ik heb een man en twee zoons (21 en 16)

Sport je al en wat voor sport beoefen je dan? 
Ik doe aan….nordic walking (echt…) en dat bevalt erg goed. Ik loop meestal 3x per week 5-8 km.  Verder ga ik regelmatig naar de sportschool.

Hoe ziet jouw voedingspatroon eruit? 
Ik eet 3x per dag. ’s Morgen yoghurt met havermout en fruit, ’s middags crackers of brood en ’s avonds warm eten. Tussendoor fruit en ik probeer niet teveel chocola te eten. Nog een uitdaging kan ik je verzekeren.

Heb je na de winter het voornemen om te lijnen of fitter te worden? 
Zo ja hoe doe je dat dan? Ja, dat heb ik. Ik probeer vaker te lopen en naar de sportschool te gaan. Ook probeer ik minder te snoepen, dit lukt redelijk.

Hoe ga je dit praktische uitvoeren?
Zie mijn vorige antwoord denk ik. Verder ben ik er niet zo praktisch in denk ik…

Hoe combineer jij sport of bewegen met je gezin (als je dat hebt)?
Zij sporten nog meer dan ik, dus dat is geen probleem. Ik vind alleen al hun sportwasjes wel eens een probleem ;-).

Hoeveel tijd besteed jij per week en op wat voor manier aan fit zijn of worden? 
Ik denk zo’n 4 uur per week?

In hoeverre pas je je eetgewoontes ook aan in deze periode?
Niet heel erg. Dat was ik wel van plan, maar ik wordt steeds ontmoedigd of laat me ontmoedigen. Er is veel op dieet gebied wat niet goed is voor mijn schildklier. Maar het heeft ook vast te maken met mijn geweldige doorzettingsvermogen op dit gebied.

Als je moet kiezen tussen….
De trap of de roltrap wat kies je? 
De trap
De auto of de fiets? 
Oeps….de auto
Chocolade bij de thee of wat fruit? 
Absoluut chocola bij thee
Frietjes of prakkie?
Prakkie, dat dan weer wel.

Ben je tevreden over je lichaam? Wat zou je het liefst veranderd zien?  
Redelijk. Ik zou graag 5 kilo lichter wegen.

Wat zijn jouw doelen en in hoeverre zijn die realistisch? 
Mijn doel is wel om die er af te krijgen.


In de bijbel lees ik dat ons lichaam een tempel is van de Heilige Geest. In hoeverre is dat voor jou een extra reden om bewust met je lichaam en eten om te gaan?  
Daar zie ik wel een reden. Ik wil mezelf niet volstoppen en ik probeer ook gezond te eten. Met dank aan de Heer die mij schiep.


_________________________

Dank je Karin voor het invullen van de lijst. Tof om  je te herkennen in je schrijven in hoe ik je heb leren kennen door de jaren heen! Succes met je doelen en de uitdaging met chocolade is herkenbaar hoor ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten