20 april 2017

Boekreview: SUPER ETEN voor SUPERKINDEREN


Post krijgen is altijd leuk, maar BLOGGERSPOST is helemaal leuk... 
voelt als een kadootje... Maar met een serieus gezicht zeg ik tegen mezelf dat dit "werk" is... of was het nou een uit de hand gelopen hobby... Maar het maakt niet uit... Het is gewoon leuk als je benaderd wordt door een uitgever met de vraag of je hun boek wil reviewen.... En als het dan over eten en kinderen gaat... Dan heb je mij :)



Het boek is geschreven door een professor, chef-kok en een diëtist... Omdat het boek zich richt op kinderen ... Is het ook leuk om te weten dat de schrijvers zelf ook kinderen hebben. En dus ook snappen dat niet altijd alles mogelijk is. Daarom geven ze geregeld opties om dingen simpel te maken of in te vriezen. Detail, maar leuk tof dat ze zo meedenken. 


Er viel me gelijk een paar dingen op in het boek. Het is een zwaar/dik boek met een soft cover. Maar de opbouw in het boek is natuurlijk het belangrijkst! Ze beginnen met wetenschappelijk uit te leggen waar ze voor staan en wat hun ideeen achter het boek zijn. Het boek is een voortvloeisel vanuit het vorige boek De Real Meal Revolution. De basisprincipes zijn duidelijk.. Minder suiker, minder koolhydraten, maar wel veeeeeel smaak! 


In het boek zijn ook lijsten opgenomen met producten die je juist wel of juist niet moet/kan eten. Persoonlijk krijg ik daar altijd een beetje kriebels van, maar weet dat het andere mensen ook houvast geeft en eerlijk is eerlijk het maakt het wel inzichtelijk. 


Na de uitleg beginnen ze vanaf de zwangerschap uit te leggen wat een moeder/baby nodig heeft en gaan zo door tot de puberteit. Vol met leuke recepten. 



De recepten verraste mij... Ze zijn niet "standaard"... en de foto's... die nodigen uit om gelijk de keuken in te duiken!





De leeftijdscategorieën zijn duidelijk en ook stoer ingedeeld... aangezien ik 2 stoere knapen heb, sprak het hun ook al erg aan. Thomas van 9 heeft een heel stuk zitten lezen en al wat recepten uit gekozen die ik mag/moet maken ;) . Sowieso heeft het boek wat stoers,... logisch want het is ook voor superkinderen :)


Binnenkort hoop ik met wat recepten aan de slag te gaan, de uitkomst zal ik waarschijnlijk via mijn Instagram account delen... Me volgen kan je door hiernaast op de link Instagram te klikken. 



Ik vind het een super leuk boek waar ik een tijd in heb zitten lezen, maar ook al veel lekkers in voorbij heb zien komen. De auteurs zijn erg duidelijk over hun keuzes, zelf denk ik daar iets anders over. Klein voorbeeld... Cola is natuurlijk troep.. dat weten we allemaal.. Omdat het zo'n troep is staat het bij hun op de rode lijst en moedigen ze ouders aan om iets anders dan cola te nuttigen. Helemaal goed en sta ik helemaal achter! En toch soms... met speciale gelegenheden mogen ze bij mij wel eens iets van cola. De auteurs zijn daar wat feller in... dat is oke... want gelukkig ben ik nog de ouder en ik beslis. Al met al een mooi boek met veel informatie!


Het boek is sinds 6 april te koop en kost 29,99

~het boek in deze blog werd gesponsord door Uitgeverij Atlas Contact~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten