10 maart 2017

Smoothie van boerenkool en mango


Mijn lichaam heeft met veel medicatie en vorig jaar aardig wat antibiotica aardig wat te verdragen. Toen ook nog eens een nare verkoudheid met veel hoofdpijn opdook. Adviseerde een vriendin om extra veel groene en/of bittere groente te eten. Deze maken het afvoeren van afvalstoffen makkelijker. Aangezien ik dol ben op smoothies maakte ik een groene variant,.. En ja hij is echt lekker!


Recept Smoothie van boerenkool en mango

100 gram boerenkool
1 mango (ik gebruikte diepvries mango)
2 eetlepels zonnebloempitten
2 eetlepels sesamzaad
2 eetlepels lijnzaad
8 sinaasappels

Pers de sinaasappels uit.
Doe alle ingrediënten behalve de zonnebloempitten in een blender en maal het tot een smoothie. 
De zonnebloempitten voeg ik later toe. 
Zodat je ook nog moet kauwen en dat is weer beter voor je spijsvertering. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten