4 februari 2017

B&W Riverside *Photoblog

Vandaag weer een photoblog online... 

In de herfst was ik met mijn fototoestel opstap bij de rivier.... Ik vind het zo'n heerlijke plek om te ontspannen. Daar even stil te zijn, te genieten van de schepping, maar tegelijk ook de drukte op zo'n rivier... 


Daar bij de rivier, daar kom ik tot rust, 
rustig kijkend naar het water...

Starend naar de horizon waar de zon langzaam opkomt, 
genietend van het kleurenspel wat daarbij hoort... 

Het zonlicht speelt ook met de kleuren van het water, 
van grijs, naar groen, naar blauw en toch weer terug naar grijs als er een wolk overtrekt...

De binnenvaartschepen varen af en aan, 
wat hebben ze bij zich? waar gaan ze heen? ...

Ik kijk naar de stad, die wordt ook wakker, 
geluiden over het water heen bereiken mijn kant van de rivier...

Auto's die toeteren, een bel van een fabriek die ringelt, 
hardblaffende honden... 

Ik zie de mooie pandjes, met hun fraaie geveltjes, 
de kerktoren die erbovenuit steekt en bijna niet passend de moderne auto's...

Om mee heen lopen hondeneigenaren hun ochtendrondje, 
de honden springen enthousiast rond hun benen...

Overal in het park staan fietsen geparkeerd, 
met of zonder mandje... Daar gaan de kleine hondjes in zag ik...  

En ik?
Ik geniet... 
van het even niks hoeven,
 van wat ik zie en hoor, 
en dat ik het vast kan leggen met mijn camera... 
















Meer foto's zien? Check mijn instagram account Photo_by_Ilse

2 opmerkingen:

  1. Mooi Ilse! Fijn dat we mee mogen genieten.
    Sterkte in alles hoor! Groetjes Jacomien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven en prachtige foto's! Leuk om je te volgen. Wij houden ook zo van de rivier. We wonen en werken erop. Op één van die binnenvaartschepen �� Groetjes Marian

    BeantwoordenVerwijderen