20 oktober 2016

Bible Journaling + tip #5

Ik ben de laatste tijd weer volop bezig met bible journaling. Heerlijk weer. Vaak krijg ik reacties van volgers die zeggen zelf niet goed kunnen tekenen. Nou geloof me... ik kan ook niet goed tekenen. Sommige dingen kan ik nog wel tekenen, maar al snel wordt het te ingewikkeld. 

Laatst maakte ik deze journaling... Een prachtige tekst. Ik wilde graag een aardbol erbij, maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Vandaag laat ik jullie graag zien hoe ik dat "simpel" oploste.. Op deze manier kan je bijna alles tekenen...


Lang leve Google en Pinterest... 
Zoek op internet het plaatje wat je graag zou willen gebruiken. Dit "moet" je doen op een tablet of telefoon. 


Open het plaatje in een groter scherm en maak een foto van je scherm. Bij een Ipad is dat door de home en uit knop tegelijk in te drukken. 


Ga naar je afbeeldingen en zoek de foto op. Zoom zo groot of klein mogelijk in op je foto zoals jij hem wil hebben. 


Leg je vel papier over de tablet heen en zorg dat hij op de juiste plek zit. 



Trek met een potlood voorzichtig het plaatje over. Probeer hier bij het scherm zo min mogelijk met je handen/vingers aan te raken. Dan zou de afbeelding kunnen verplaatsen of groter of kleiner kunnen worden. Dus werk enkel met je potlood op het papier. 


Werk daarna je tekening bij op puntjes die je niet goed kon overtrekken.


Ik werk altijd met een kladpapiertje. Daar probeer ik verschillende dingen op uit en gum het meerdere keren uit. Als ik dat direct in mijn bijbel zou doen, zou je de lijnen toch nog kunnen zien op het dunne papier. Ook zou je het papier makkelijker kunnen laten kreuken door het vele gummen. Dat probeer ik dus te voorkomen door op een kladje te werken. 

Mijn kladje gaat onder de juist pagina in mijn bijbel en die trek ik over... 


Als ik het met potlood heb overgetrokken, kijk ik of ik tevreden ben en trek ik hem definitief over met zwarte fineliner. Dus ja ik schrijf en teken de tekst zeker 3 keer... Kwestie van geduld en lekker werken.... Bijkomend voordeel is dat op deze manier de tekst ook echt in mijn hoofd krijg en hij steeds meer en meer binnenkomt... 


De potloodlijntjes gum ik weg


En als laatste en waar ik ook altijd erg van geniet... Het inkleuren... Erg leuk om de kleuren bij elkaar te zoeken...


Wie van jullie is ook bezig met handlettering of bible journaling? 

2 opmerkingen:

  1. Wat een handige manier, ik ben er ook lekker mee bezig. Werkt voor mij heel fijn in stille tijd, om op deze manier met de Bijbel bezig te zijn. Alleen doe ik het in een schrift, ik durf het niet in de Bijbel. Wel heb ik heel dapper de BijschrijfBijbel besteld, misschien.... Is toch wel mooi ook. Maar vind mezelf niet goed genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er heel mooi uit. Goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen