27 augustus 2016

Risotto met peultjes en gegrilde courgette


Een heerlijk zomerse risotto... Officieel is het nog steeds zomer... Dus duik lekker je keuken in... En maak deze heerlijke risotto, waar toch genoeg vitamines in zitten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit gerecht uit de losse hand maakte en dus geen echt recept voor jullie heb... Maar ik kan jullie natuurlijk wel de richtlijnen geven voor deze risotto. 

Ik gebruikte 1 courgette, deze grilde ik. 


De peultjes en broccoli, kookte ik beetgaar, spoelde ik af met koud water en zette ik apart tot de risotto klaar was.  1 uit sneed ik fijn en fruitte ik aan met flink wat olijfolie, daarbij ging de risottorijst. Daar voegde ik een flinke scheut witte wijn aan toe. Toen die helemaal was opgenomen, goot ik steeds een beetje bouillon bij de risotto en bleef roeren tot de risotto gaar was. 
Bij het laatste portie bouillon deed ik de peultjes erbij en de broccoli. 


Ondertussen grilde ik ook een kip krokant schnitzel (en ja die koop ik gewoon kant en klaar).
Door de risotto ging een flinke klont boter en een bergje geraspte parmezaanse kaas. 
Ook roerde ik de gegrilde courgettes door het geheel..

Tijd om te eten!

Verdeel de risotto over de borden en leg de kipschnitzel in repen gesneden bovenop de risotto.... dat ziet er zo culinair uit ;).




Kan je niet meer aan peultjes komen? Geen probleem vervang die dan door sperzieboontjes of erwtjes... Ook erg lekker!

3 opmerkingen:

  1. Jummie! Lijkt me erg lekker. Moet zo lachen om die kip-krokant snitschel (ja, die koop ik gewoon kant en klaar). ;-) Heerlijk. Wij eten ze niet vaak, maar de jongens smullen er van en dus eten we ze wel eens, en ja, ook gewoon kant en klaar. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben dol op risotto en deze ziet er ook heerlijk uit, op de schnitzel na, dan.... Ga ik eens proberen.
    Ik at gisteren een groenterisotto met courgette, wortel, doperwtjes, tomaat, rode peper en dat kwam allemaal vers uit mijn moestuin. Bij jou ook?

    BeantwoordenVerwijderen