22 juni 2016

DIY: Pimp een kinderrugzak

Laatst waren we bij de Vrijbuiter... een winkel waar je ons als gezin wel een paar uur los kan laten. Allemaal mooie spulletjes, handige spulletjes en maar ook het idee dat de vakantie dichterbij komt voel je dan ook. De jongens vinden zulke winkels ook geweldig en gaan "proefliggen" op ieder luchtbed, testen iedere tent, beklimmen de testheuveltjes die er zijn voor de bergschoenen... heerlijk! Dus mocht je van outdoor/kamperen houden en is het een druiligere dag... ga eens naar zo'n soort winkel ;)

Onze jongens stonden te kwijlen bij de kinderwandelrugzakken (leuk woord voor galgje). "Oh mam kijk eens hoe mooi..." Ja heel mooi! Het prijskaartje vonden we wat minder mooi. Het mooiste aan de rugzak vonden ze een vergrootglas wat er met een elastiek aanhing. Stoer hingen onze mannen de rugzakken terug, want ze snapte best dat we zulke dure rugzakken niet gingen kopen. Ondertussen had ik al een plannetje in mijn hoofd... 

Rugzakken hadden we al... Maar vooruit die waren natuurlijk niet zo flitsend als wat ze gezien hadden. Op de markt kocht ik een meter breed elastiek. In een eurowinkel kocht ik vergrootglazen ... Je raadt het al... Hun rugzakken zien er nu flitsend uit... Maar bij de vergrootglazen liet ik het niet.. Ik verraste de jongens met een super coole rugzak... Die uiteindelijk helemaal niet zo duur was...

Wat heb je nodig om een kinderrugzak te pimpen

- rugzak
- elastiek
- vergrootglas
- fluitjes
- aluminiumflesjes
- clip met info over insecten/waterdieren

De rugzakken kocht ik ooit bij de Action, maar ook de aluminiumflesje vond ik daar. Het elastiek kocht ik op de markt, 40 cent voor 1 meter.  De fluitjes en de clips met informatie over insecten en waterdieren kocht ik bij de Hema. 


Moeilijk is het niet... 
Het elastiek knipte ik doormidden, knoopte ik aan een vergrootglas en de andere kant van het elastiek maakte ik vast aan de zijkant van hun rugzak



De andere onderdelen hadden allemaal een clip of een sleutelhanger. 
Deze hing ik aan de meerder ritsen die er aan de tas zitten. 
Het extra vergrootglas wat ik had, deed ik los in hun rugzak voor als ze op avontuur willen tijdens een pauze. 



Waarom een fluitje? Om elkaar te kunnen "roepen".... maar ook in gevallen van "nood"... Nou hoop je die natuurlijk niet mee te maken in de bergen. Maar je kop in het zand steken is niet handig. Op deze manier kunnen ze als ze afdwalen of (slik) gevallen zijn... Kunnen ze fluiten zodat we ze kunnen vinden. Maar daarnaast is het vooral een superleuk speeltje en gaan we er totaal vanuit ze niet nodig te hebben ;).

7 opmerkingen:

  1. Leuk en simpel gedaan. Ik zie de glimmende koppies van je mannetjes al voor me....
    Misschien nog een kompas erbij ook erg leuk!
    Alvast een fijne vakantie. Is een erg leuke serie.
    Groetjes,

    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kompas is ook leuk idd...
      Dank je voor je lieve woorden!
      Liefs Ilse

      Verwijderen
  2. Wat ontzettend leuk!! Wat zullen ze hier blij mee zijn! Ik kocht laatst voor 50 cent bij de hema (kleinigheidje voor ons neefje) een kompasje die je aan je tas kon hangen. Was ook leuk geweest om hieraan te doen.
    Super gaaf geworden joh!! Weten ze het al? Of krijgen ze hem in de vakantie?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb de fluitjes ook gehaald bij onze hema outlet en zag dat het gelijk ook een waterdicht kokertje was om je naam, adres etc. in de doen.
    Ik ga onze meiden ook verrassen met een gepimpte rugzak of geef onderweg steeds een ingepakt item ;) Komen we weer een aantal km verder;)

    BeantwoordenVerwijderen