23 mei 2016

Mexicaans borrelhapje

Ken je dat gevoel van een vrijdag of zaterdagavond op de bank met een wijntje... en tja bij dat wijntje hoort ook iets lekkers... De geijkte zak chips vind ik erg lekker! Maar iedere keer hetzelfde is ook niet leuk. Vrijdagavond is het hier vaak filmavond vaak kijkt mijn zwager gezellig mee. Dan probeer ik nog wel eens iets anders op tafel te zetten.  Deze keer werd dat een borrelhapje met een Mexicaans tintje...


Recept Mexicaans borrelhapje

500 gram kipfilet
1 zakje crispy chicken van Santa Maria
olie
sausjes naar keuze (ik gebruikte knoflooksaus en taco salsa saus)


Verwarmd de oven voor op 225 graden.
Vet een oven schaal licht in.
Snijd de kipfilet in blokjes van 3x3 cm. 
Voeg de mix en een eetlepel olie toe.
Roer dit alles goed door elkaar.
Verspreid de kipblokjes over de schaal.


Bak de kipblokjes in 15-20 minuten gaar.
De laatste 5 minuten verhoogde ik de temperatuur naar 250 graden zodat ze wat krokanter zouden worden. 


Mocht je er nog wat andere dingen bij willen serveren, denk dan aan wat tortilla chips, schijfjes komkommer en wat tomaatjes. Servetjes erbij op de schaal en smullen maar...Wat je over hebt is lekker bij een salade of als vulling voor een taco. 



~de Santa Maria artikelen werden gesponsord in samenwerking met Francesca Kookt~

5 opmerkingen:

  1. Hmmm, een zakje? Weet je ook een lekker recept om het zelf te maken? Zakjes zijn hier taboe. Vanwege de allergie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marie! Ik snap je terughoudendheid. Zou ik zelf ook hebben hoor.... Deze kreeg ik opgestuurd om te testen en 't viel me nog mee wat er aan rommel in zat. Vandaar .. Ineke, de dame van de reactie hieronder heeft een roept boor je uitgeschreven!

      Verwijderen
  2. Hoi Ilse, heerlijk he een filmavond op de bank,vooral op vrijdagavond.Onze dochter is ook gek op de crispy chicken van Santa Maria. Alleen vind ik persoonlijk de kruiden mix te zout. Ik hoop dat ik mag helpen met bovenstaande vraag. Het is makkelijk te maken. Ook dank zij jou hoor. Ga naar de blog van Ilse uit mijn keukentje (echt waar hoor) klik op recepten uit mijn keukentje, ga dan naar overige recepten en klik kruidenmixen zelf maken. Daar staat tacokruidenmix bij. Maak daar een grote pot van. Als dat klaar is neem je gelijke delen van dit mengsel en paneermeel of tot meel gemalen cornflakes. Doe er eventueel wat extra zout en wat gerookt paprikapoeder bij. Dit meng je met de kipfilet en doe er wat (olijf)olie over. Zie dan verder het recept van Ilse. Lieve Ilse , geniet van deze dag, ook al is er regen. Maar dat is natuurlijk heerlijk voor jullie moestuin. Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je dochter 't zo lekker vind.. Super zeg dat je 't zo maakt! Tip ga ik zelf ook bewaren en proberen.. Die cornflakes is een goede tip! Die regen is wel een beetje veel ... Hihih ook voor de tuin... Groeit 't onkruid ook weer zo goed van ;). Jij ook een hele fijne dag! Groetjes Ilse

      Verwijderen