29 april 2016

Groene roerbakschotel met groene asperges

Asperges, of je bent er dol op, of niet...
Wij zijn een gevalletje niet.
Maar toch kocht ik een keertje groene asperge-puntjes...
Omdat ik begreep dat de groene asperges, anders smaken dan de witte...
nou ik kan jullie vertellen dat klopt.
Groene asperges smaken meer als groente... beter kan ik het niet uitleggen. 
Ik koos voor 2 verschillende bereidingswijze, de eerste deel ik nu met jullie.


Ik maakte een roerbakschotel, een vegetarische schotel en we hebben er met zijn alle van gesmuld. Dus de groene asperges zullen vaker op ons menu komen.

Recept Groene roerbakschotel met groene asperges

1 stronk broccoli
300 gram groene asperge puntjes (kan je deze niet vinden gebruik dan normale groene asperges en snijd ze evt wat kleiner)
1 ui
300 gram kastanje champignons
2 tenen knoflook
eieren
olie 
peper zout
knoflookdressing (pers verse knoflook uit, voeg wat yoghurt en/of mayonaise toe, even goed roeren en klaar is je simpele dressing)

Snijd de champingnons in grove stukken, de ui snipper je fijn, de broccoli snijd je in wat kleinere roosjes. 
Breng water aan de kook voor de eieren en kook deze zacht of hard (maar net wat je zelf lekker vind).
Verhit wat olie in een wok.
Fruit hierin het uitje, voeg dan 2 tenen knoflook toe die je uitperst.
Bak dan de champignons mee.
Voeg als laatste de asperges en broccoli toe en roerbak dit mee tot ze beetgaar zijn.


Dit verschilt per dikte van je asperges en de grootte van je broccoliroosjes, dus even testen.
Maak ondertussen je dressing.
Schep de roerbakschotel op je bord, verdeel er een beetje dressing overheen en leg de eieren erop.
Smakelijk!


1 opmerking:

  1. Heerlijk lijkt mij dit; hier staat vandaag een quiche met groene asperges, oude kaas, rauwe ham op het menu. Tip: die asperge tipjes zijn tegenwoordig ook te koop bij de Lidl. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen