29 oktober 2015

Milkshake Banaan

Zeg Amerika en je zegt na Hamburgers en patat... Milkshake...

Die moesten op ons buffet!


Nog nooit maakte ik zelf een milkshake maar wat was dat makkelijk zeg :).

Ik maakte 1 hele grote kan voor het buffet klaar, stapel bekers ernaast met wat rietjes in een beker ernaast. Een milkshake maken gaat het makkelijkst in een blender. Van tevoren maken leek mij niet handig, dus zette ik Hans aan het blenden :)... en wat deed hij dat goed! Bedankt schat...

Recept Milkshake
grote kan

8 bananen
800 ml melk
1 liter vanille ijs

Het kon er bij mij niet in 1 keer in de blender dus ik deed het in 2 keer.
Pureer eerst de bananen met de melk tot een gladde massa.
Schep dan in bolletjes het ijs erbij en laat de blender nog even goed doordraaien.
Het lekkerst is het om hem gelijk te drinken. 


Van de milkshake geen foto, maar je ziet de grote kan (naast de stapel rode bekertjes) hier op de foto wel staan....

2 opmerkingen:

  1. Wow, je maakt echt een feestje van die verjaardagen! Heel leuk! Ik wist niet dat het zo makkelijk was om een milkshake te maken. Leuk idee en met zoveel fruit en melk erdoor, helemaal niet zo ongezond! Voor hoeveel personen had je een milkshake, met deze hoeveelheid? Dan ga ik daar even mee rekenen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is echt een feestje bij ons :)....
      Het ijs maakt het ongezond ;P.. Ik had ruim 2,5 liter milkschake.. tja voor hoeveel personen? Niet iedereen drink milkshake... lastig schatten...Ligt uiteraard ook aan de inhoud van de glazen.. ik had kleine plastic bekertjes, wat gaat daar in? 200ml? Dus dan zou het voor 12 personen zijn? Wat meer als kinderen een halfje nemen?
      Succes ermee ;)

      Verwijderen