8 juni 2015

Smoothie Sunshine

Dit is een echte zomer smoothie. 
Super lekker en echt het zonnetje in een glas...

Ik deze op een zonnige dag, zag het de kleur in het glas en dacht het lijkt wel zonlicht... 


Ik gebruik in mijn smoothies veel chiazaad. Niet omdat ik zo'n fan ben van superfoods, maar een gunstige bijwerking van chiazaad is dat het de darmwerking ten positieve beinvloed. Ik merk aan mijn lijf wel eens dat ik te weinig vezels binnen heb gekregen. Bij mijn lunch eet ik geregeld crackers, maar als ik die niet eet, dan kan ik dat merken. Door mijn smoothies of yoghurt mik ik dus geregeld wat chiazaad of lijnzaad. 


Deze gave Mason Jars kreeg ik voor moederdag...het zijn vast niet de echte, maar dat maakt me helemaal niks uit, want ze zijn gewoon leuk :)

Recept Smoothie Sunshine
4 personen

1 ananas
6 perssinaasappels
2 takjes verse munt
2 eetlepels chiazaad

Maak de ananas schoon en snijd hem in grove stukken.
Pers de sinaasappels uit.
Pluk de blaadjes van de takjes munt.
Doe alle ingredienten in een blender en mix het tot een gladde smoothie.
En tadaaa.... daar is je sunshine in een glas :)

Smakelijk!!! 


2 opmerkingen: