30 januari 2015

Frambozen hartenflapjes

Iedere vrijdag of zondag hebben wij thuis een Family Night
Daar schrijf ik op mijn andere blog over.
Op deze avonden/middagen, zetten we als gezin apart om samen een moment te hebben waarop we samen uit de bijbel lezen, zingen, bidden en het verhaal op kinderniveau uitwerken. Dit doen we door te knutselen, rollenspellen te doen of door experimentjes te doen.

Dit doen we met veel plezier. 
Normaal deel ik dat hier niet, maar op mijn andere blog.
Maar dit keer gingen we ook iets bakken wat ik hier graag wilde delen!

We zijn bezig met een serie met als thema "Mijn hart..."
Waar vullen we ons hart mee, wat zit er in ons hart en hoe komt God en Zijn woord in ons hart...
Dat zijn dingen waar we de afgelopen weken als gezin mee bezig zijn geweest.

Dit keer maakte we 2 leuke knutselwerkjes

Nieuwsgierig naar de rest van deze middag?



 Maar van tevoren maakte we eerst deze frambozen flapjes

voor 4 flapjes neem je

4 plakjes bladerdeeg
4 eetlepels frambozen
suiker of honing
hartjessteker
voorverwarmde oven op 220 graden

steek uit iedere plak 2 hartjes


Leg daar een eetlepel frambozen op (en verdeel hier naar smaak wat suiker over),
maak de randen nat met water

Leg een 2e hartje erop en druk deze met een vork rondom dicht


Maak de bovenkant vochtig en besprenkel de flapjes met een beetje suiker
Deze bak je af in 15 minuten
het prikkertje is om te herkennen van wie welke flap is...erhugg belangrijk :)

en dan smullen maar...
wat dacht je er van om zoiets te maken met Valentijn?...
Of op je trouwdag?
Of gewoon omdat het lekker is...


3 opmerkingen:

  1. wat een mooie momentjes samen!en die hartjes...hmmmm,zien er superlekker uit!!groeten en fijn weekend debora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie momenten. Nu lees ik pas dat het ook over het geloof ging. Ik zag op Pinterest alleen die hartjes dus plaatste ze in mijn bord: februari.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat geeft toch niet ;)...
      Hartjes passen bij februari...
      Geloof krijg je er gratis bij
      Groetjes Ilse

      Verwijderen