24 oktober 2014

Pompoen-smoothie

Voor recepten met pompoen heb je vaak minder nodig dan een complete pompoen oplevert. 
Toen ik vorige week nog een halve pompoen over had maakte ik verschillende recepten waarin ik de rest van de pompoen verwerkte.

Ik kookte de pompoen met een beetje zout en stampte dit tot een puree, zodat ik het voor meerdere doeleinden kon gebruiken

Voor deze herfstige smoothie.


Nam ik 2 bananen en 200 gram pompoenpuree.
Daarbij ging 200 ml melk (kokosmelk is ook lekker)
2 eetlepels honing en een scheutje vanille-extract
en dit deed ik in de blender 
(kan ook met een staafmixer)

En daarna.... herfstig genieten :)
zo'n smoothie vind ik trouwens ook een ideale manier om meer vitamientjes binnen te krijgen bij de kids en onszelf. Met al deze plensbuien en het vele fietsen daarin...kunnen we wel wat extra vitamines gebruiken!


Het kan zijn dat je iets meer of minder melk nodig hebt, 
dus pas je hoeveelheid melk aan aan de dikte die je voor je smoothie wilt.

1 opmerking:

  1. Klinkt heel goed, deze smoothie, en ziet er ook nog eens smakelijk uit...
    En ook een heel mooie manier om je restjes op te maken...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen