29 oktober 2014

Italiaanse Bonen Stoofschotel

Voor het volgende verjaardagsbuffet kozen we Italiaans eten als thema...
Vorig jaar heb ik dat ook gedaan en maakte ik lasagne...
Nu moest er iets anders op het menu komen en dus zocht ik en kwam onderstaand recept tegen op de site van Jumbo, wel paste ik het hier en daar aan.


In het recept worden Borlotti bonen gebruikt... daar heb ik nog nooit mee gekookt en wilde het alleen daarom al proberen. Borlotti zijn Italiaanse bonen, het zijn witte/beige bonen met daarop bruin/rode vlekken, tijdens het verhitten verkleuren ze naar bruin/rood)


Ik vond het een lekker recept en gaat hier zeker vaker op tafel komen... :)
Het is ook erg handig dat je maar 1 pan nodig hebt... Ideaal... 

Recept Italiaanse Bonen Stoofschotel
4 personen

5 runder chipolata worstjes
1 ui
1 teentje knoflook
400 gram borlotti bonen (Ik nam 2 blikjes van Bonduelle)
200 gram sperziebonen
250 gram cherry tomaatjes
50 gram groene olijven
400 gram tomatenblokjes (blik)
1-2 eetlepels Italiaanse kruiden
scheut rode wijn
200 gram pastaschelpjes
peper en zout
olijfolie

Snijd de worstjes in kleinere stukjes van ongeveer 1,5 cm.
De uien snijd je in grove stukken.
Verhit in een braadpan wat olijfolie.
Bak hierin de worstjes in 5 minuten bruin.
Voeg dan de ui toe en pers de knoflook boven de pan uit, bak dit mee tot de uien glazig zijn.

Snijd ondertussen de tomaatjes doormidden en maak de sperziebonen schoon en halveer ze.

Blus het geheel af met een scheut rode wijn, voeg dan de tomatenstukjes, tomaten, sperziebonen, kruiden, olijven en de pasta toe.


Breng dit aan de kook en zet dan het gas laag, met de deksel schuin op de pan.

Laat dit alles 10-15 minuten stoven, test tussendoor een keertje of de pasta al gaar is.

Voeg dan de uitgelekte borlotti bonen toe en verwarm deze mee.


Maak het als laatst op smaak met peper en zout.
Lekker met wat brood... en evt. een salade.

3 opmerkingen:

  1. Dit moet ook heerlijk geweest zijn, het ziet er verrukkelijk uit...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga het snel proberen! Ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kijk altijd mee op je site. Diverse recepten heb ik al gedaan. Ook deze staat nu op mijn lijstje ;) je hebt altijd lekkere recepten. Leuke site trouwens. Dankjewel! Hart.gr. jeanette reedeker

    BeantwoordenVerwijderen