18 juni 2014

Vogeltjes die springen....

Wij hebben hier 2 frambozen monstertjes...
Ja ze zijn er dol op, 
maar ondertussen hebben de echt monsters zich aangediend om ook mee te snoepen...


Ik zat te werken aan de tafel en ik zag een merel onze tuin in komen.
Op zich al redelijk uniek omdat we 2 katten hebben en de vogels onze tuin dus mijden....
Heel slim want helaas vinden we nog wel eens een vogeltje, met daarnaast een trotse kat :(
Maar goed die merel had dus veel lef en hupte door onze tuin...
Nieuwsgierig keek ik waar hij zo vastberaden heen hupte...
Ja hoor naar onze framboos..
Hij verdween bijna helemaal tussen de struik en hup hup hup
en hap slik weg was er een framboos....


Eerder die week miste ik al een paar frambozen... ja ik weet ongeveer hoeveel we er rijp hebben hangen... 
Nu wist ik dus wie de "dief" was...Nou willen we best delen, maar dan wel eerlijk....
Maar ik geloof nooit dat ik dat aan een merel uitgelegd krijg.
Dus maar een net over onze geliefde frambozen gespannen zodat onze eigen monstertjes ze op kunnen snoepen ;)

3 opmerkingen:

  1. Ik moest toch even lezen wat voor monstertjes jullie hadden. Ja, ik zou een net eroverheen doen. Hoe lief die monstertjes ook zijn, dit is jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Net hangt er ondertussen overheen hoor jedidja! Was inderdaad niet de bedoeling er zijn in de wijk genoeg andere rode bessen die zij wel kunnen eten en wij niet ;)
      Liefs Ilse

      Verwijderen
  2. wij hebben dit jaar heeel veel (gele)frambozen,nog nooit zoveel gehad.we hebben hier ook van die diefjes als oplossing hebben wij een plastiek(boodschappentasje)zakje aan een stok ertussen gezet,dit ritselt en schrikt ze af.nu hebben ze de kersenboom van mn buur ontdekt!!!en vind ik in mn tuin de kersepitjes,zo loopt mn hond rond met half opgeknabbelde kersen,ondertussen lust hij ze ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen