27 juni 2014

Eerste kruidenboter ingevroren


De kruiden groeien goed hier en die wilde ik graag gebruiken voor zelfgemaakte kruidenboter.
Ik knipte genoeg kruiden.
Liet een pakje roomboter zacht worden.
Sneed alle kruiden en met een vork "prakte" ik deze door de zachte boter heen.
Ik verdeelde de boter in 5 zakjes en deed deze goed dicht en hup de vriezer in...
Jippie echte lekkere zelf gemaakte boter voor van de winter!


Ik ga binnenkort ook nog de maggi/lavas plant kort knippen en dat invriezen...
ook erg lekker om door de wintersesoep te kunnen doen

11 opmerkingen:

  1. Hoi Ilse,
    Ja zo deed ik dat ook, heerlijke kruidenboter kant en klaar in de vriezer. Alleen maar even te laten ontdooien voor gebruik... En dat smaakt dan zo lekker...!
    Fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, wat grappig. Vandaag precies hetzelfde klusje gedaan. Alleen er ook nog een knoflook doorheen gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waarom kies je ervoor om de maggiplant in te vriezen ipv te drogen?

    Gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ben nog niet zo bekend met het zelf drogen van mijn kruiden en ik heb van meerdere mensen begrepen dat maggi veel smaak verliest door het te drogen en dat je dit kruid beter kan invriezen. daarom koos ik ervoor.
      Droog jij zelf je maggi? Bevalt dat?
      Groetjes Ilse

      Verwijderen
  4. En nu nog zelf boter maken; http://mevrouwwispeltuut.blogspot.com/2013/02/boter-zelf-boter-maken-lekker-en-weinig.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heb er wel eens naar gekeken, maar lijkt me wel heel veel werk....
      ga iig naar jouw link kijken ;)
      Groetjes

      Verwijderen
  5. oh, nooit bij nagedacht dat je dat kon invriezen - dat is wel een supertip!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Welke kruiden heb je precies gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar, welke kruiden je hebt gebruikt. Wij waren vorig jaar op een BBQ en een van de visite had het ook klaargemaakt maar vergeten te vragen en die vroor het ook altijd in. Lijkt mij ideaal, want zo'n bakje is voor ons veel te veel die je in de winkel kunt kopen.

    groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Janneke en nienke

    Ik heb dit keer knoflook, peterselie, bieslook, kneepjes citroensap en zout gebruikt.
    Misschien hebben jullie iets aan dit eerdere blog bericht!

    http://uitmijnkeukentje.blogspot.nl/2014/03/kruidenboterdiverse-soorten.html

    BeantwoordenVerwijderen