20 juni 2014

Bloemkool frittata en waterballonnen

Het was prachtig weer in de vakantie en ik had laatst bij de Action een soort plantenspuit gekocht waarmee je waterballonnen kan vol spuiten....
Helemaal geweldig... wat hebben de mannen een lol gehad... 
De Action is al niet duur, maar dit was zeker z'n geld waard ;)







Ik ben ondertussen druk aan het experimenteren met de frittata's... 
Als er genoeg vulling in zit lijkt het wel wat op een quiche... zoals ik ze ook maak voor GOK in de oven.
Nou ben ik al voor onze zomervakantie aan het nadenken, hoe we toch nog een beetje GOK kunnen eten... en vooral ook lekker, want we eten graag een quiche.
Een goed gevulde frittata is een goede vervanger... zeker omdat het snel is, maar ook makkelijk te maken...

Op deze stralende dag moest papa helaas langer doorwerken en at ik met de jongens een prakkie bloemkool. Papa is niet zo dol op bloemkool en eet bloemkool dan ook liever in een quiche. Dus voor hem probeerde ik een frittata uit met het restje wat we over hielden voor hem.
Het resultaat werd meer dan goed gekeurd!

Recept Bloemkool frittata
1 persoon

2 eieren
bloemkool voor 1 persoon
2 opscheplepels gekookte pasta
handje rucola
kaas
peper en zout

Klop de eieren los met wat peper en zout.
Meng de eieren met de bloemkool, de pasta, de rucola en een beetje kaas.


Verwarm de grill.
Verhit in de pan wat boter en schenk hierin het bloemkool-ei-mengsel.
Bak de frittata tot de onderkant goudbruin is.
Rasp er dan nog een royale hoeveelheid kaas overheen.

Zet de pan zeker 5 minuten onder de hete grill.


In de frittata zit geen vlees omdat Hans het stukje vlees kreeg wat we voor hem hadden bewaard. Je kunt er natuurlijk ook vlees doorheen doen of eet eens een dag geen vlees....

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten