19 mei 2014

Salade van koolrabi en een plekje zoeken in de tuin

Er zijn groenten die ik eerlijk is eerlijk nog nooit gekocht of gegeten heb...
En nog eerlijker ik moest er ook niet aan denken...
Ja ja een giga vooroordeel...

Een tijdje geleden is er zo'n vooroordeel gesneuveld..
We hebben hier voor het eerst 
Koolrabi op...


Ik dacht ik doe er maar een foto bij, want ik wist niet of iedereen wist hoe het eruit zag...
Ik namelijk niet ;)

Ik zag een recept voorbij komen bij een medeblogger en ik dacht dat ga ik proberen...
en wat was het lekker!


De jongens vonden het vies, maar Hans en ik vonden het erg lekker...
We aten er een groot omelet bij en wat vers geplukte rucola...
Het is heerlijk fris en lijkt me verrukkelijk op een warme zomerdag, 
of voor bij een BBQ.... of gewoon op een lome zondag... als je niet te moeilijk wilt doen....en geen zin hebt in warme pannen... eet het dan met een lekker stuk bruin brood.
Het viel zo in de smaak dat er zaadjes van zijn gekomen en dat we een plekje moeten gaan zoeken voor deze groente :)



De zaadjes kreeg ik van een lid van de moestuingroep opgestuurd...zomaar gratis en voor niks, kreeg ik een klein zakje met wat zaadjes... wat vind ik dat lief en leuk


Ik heb niks veranderd aan het recept, heb alleen wat extra banaan toegevoegd!

Wil je het ook eens maken?

4 opmerkingen:

  1. Koolrabi? Goh ik doe mijn petje voor je af hoor! Ik weet niet of ik het recept van je over neem want ik ga eerst op de makkelijke toer maar ik vind het bewonderenswaardig hoe jij dat allemaal fikst in jouw keukentje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou eigenlijk is dit heel makkelijk ;) Komt geen pan aan te pas en je kan er vast je nieuwe mooie apparaat voor gebruiken ;
      En bewonderswaardig hoef je het niet te vinden hoor... kook en bak al zo lang... is ondertussen een 2e natuur ;) en strakjes ook de jouwe
      groetjes weer

      Verwijderen
  2. Misschien toch maar eens proberen, 'k word toch nieuwsgierig van jouw enthousiasme ; )

    BeantwoordenVerwijderen