4 april 2014

Zeer smeuïge brownie's


Tja....als je ergens een foto van moet nemen...moet je dat niet uitstellen
tot na het weekend...
Deze foto is in ieder geval het bewijs dat het lekker was...
Het zijn super smeuïge brownie's.
Ik gebruikte ze oa als onderdeel van een Gran Dessert en de rest is gewoon al snoepen verdwenen ;)

Het recept komt van Levine, klik hier om naar het originele recept te gaan.
Het recept paste ik aan en hieronder vind je 'mijn recept'


Recept Zeer smeuïge brownie's
trommel vol

180 gram pure chocolade
100 gram ongezouten roomboter
125 gram (palm) suiker
150 gram roomkaas
4 eieren
50 gram cacaopoeder
50 gram speltbloem
1 zakje oploskoffie

snuf zout

Verwarm de oven voor op 180 °C.
Vet een vierkante bakvorm van 20-23 cm in, je zou hem ook nog kunnen bekleden met wat bakpapier.
Hak de chocolade in kleinere stukjes.
Doe de boter en de chocolade in een pannetje en laat dit langzaam smelten.
Je kan dit ook au bain marie doen, maar ik doe het altijd op heel zacht vuur in een pannetje en blijf goed roeren. Dat gaat altijd goed en door de boter verbrandt de chocolade niet. Ik vind het ideaal werken.


Als de boter en de chocolade gesmolten zijn, voeg je de suiker en roomkaas toe.
Blijf goed roeren tot alle suiker is opgenomen in het chocolade mengsel.
Zet het vuur uit en voeg een voor een de eieren toe, roer dit goed door met een spatel.
Zeef de cacao, bloem, oploskoffie en het zout erboven.
Spatel dit ook voorzichtig door het chocolademengsel.
Doet het chocolademengsel in de bakvorm
Bak de brownie's in 30 minuten gaar.
De bovenkant voelt dan veerkrachtig aan en een in het midden gestoken prikker komt er bijna schoon uit. 
Laat hem als het lukt afkoelen en snijd hem daarna in stukken

2 opmerkingen:

  1. Hmm, lijken me lekker als ik het recept zo lees!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ilse,
    Nou, zo te zien waren ze inderdaad verrukkelijk, als dit alles is wat er nog van over was... Mooi en duidelijk recept, dat moet mij ook lukken hoor... Lijkt me toch zo veel lekkerder dan de brownies uit zo'n kant en klaar pakket, waar je alleen nog water aan toe hoeft te voegen...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen