9 november 2013

Stokrozen en nog meer rucola


Er stonden zoveel peulen in de rucola, dat ik die ook nog maar plukte
net als ik een tijdje geleden ook deed.
Ze liggen keurig te drogen op 't aanrecht in een bakje.


Zaterdag waren we bij mijn schoonouders en die hebben echt een geweldige grote moestuin achter hun huis...
we gaan altijd even kijken en proberen altijd m'n schoonouders uit te horen, 
zodat we wat kunnen leren voor ons mini-tuintje
Tijdens het rondje zag ik veel uitgebloeide knoppen zitten aan de stokrozen...
Stokrozen vind ik zo mooi en al die kleuren..
Ik kon het net laten om dan een paar zaaddozen (heten die zo?) te plukken, 
van alle kleurtjes een.
Thuis haalde ik de zaadjes eruit en legde ze te drogen,
naast het bakje met rucola zaadjes.
Wat een verschil in maat van zaden....



Het voelt nu al rijk... 
is het al voorjaar??
kunnen we al zaaien??

6 opmerkingen:

  1. Ik kreeg laatst zaden voor stokrozen van mijn nichtje. Haar schoonvader was er toevallig ook en hij heeft echt verstand van tuinieren. Hij raadde aan om de zaden meteen uit te strooien, dus dat heb ik na thuiskomst meteen maar gedaan. Want je hebt helemaal gelijk hoor... stokrozen zijn prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh help heb ik 't nou verkeerd gedaan? Nou ja gedroogd zijn ze nu al... Dus probeer 't gewoon en als dat niks doet, doe i 't volgend jaar zoals jijbeschrijft!
      Bedankt voor 't meedenken!
      Groetjes

      Verwijderen
    2. Ze kunnen nu nog de grond in al zijn ze gedroogd ze zijn twee jarig dus volgende zomer alleen nog een plantje met blad en het jaar daarna pas bloemen .

      Verwijderen
  2. Ik heb zaden gedroogd van eetbare oost indische kers een vriend van ons levert die aan restaurants ,als je het leuk vind wil ik ze wel naar je op sturen ,de blaadjes zijn heerlijk in de sla en de bloemen staan prachtig in salade's en net voor het opdienen in een soepje .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohhh dat klinkt wel heel goed! Hou me graag aan bevolen ;)
      Stuur anders even een berichtje naar hansenilse@live.nl, kunnen we verder afspreken!
      Groetjes Ilse

      Verwijderen
  3. Ja helaas alles gaat in een winterslaap, maar die tijd en rust binnen vind ik ook wel weer heerlijk! Kan daar ook echt van genieten.
    Ik vind het erg leuk om te kijken wat ik kan opkweken van zelf geoogste zaadjes... ben benieuwd..Hans moet er ook altijd om grinneken als hij weer een bakje met zaadjes op het aanrecht ziet staan, wat moet drogen ;).... Tja is maar net wat je leuk vind he ;) Hij vind het stiekem ook wel leuk omdat hij er volgend jaar ook zeker plezir vna gaat beleven,
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen