4 oktober 2013

Appel-Bramentaart

Afgelopen weekend mochten we de verjaardagen vieren van Hans en Thomas. We zijn alle 4 in 1 maand tijd jarig... Een drukte van belang dus... wel erg gezellig. We hebben er voor gekozen om onze verjaardagen te combineren. 1 kind en een volwassene. 
Afgelopen weekend waren dus de 2 "oudste" mannen aan de beurt.
Iedere jarige mag 1 taart kiezen die ze graag willen. Thomas wilde graag een carstaart. Die kreeg hij dus ook. Ik maakte een chocoladecake, die ik opmaakte als taart en daarop kwamen de auto's van cars en uiteraard de kaarsjes :)


Hans koos voor een appeltaart, altijd lekker en goed. Tot ik een appel-bramentaart tegen kwam bij een andere blogger. Het leek me erg leuk om die voor Hans te maken! Een echte herfsttaart voor een jarige in de herfst...
Na overleg werd besloten dat ik deze voor hem ging maken. Ik had graag de bramen zelf gaan plukken, maar door een kinderverjaardag, kinderfeestje, veel regen en ook nog het gewone werk...kwam het er helaas niet van. Gelukkig waren ze bij de supermarkt om de hoek in de aanbieding. Dus vooruit voor een keertje bramen in de winkel "geplukt" ;).




Het originele recept staat op de site van een andere blogger, die het zelf verzonnen heeft, dus geef ik jullie graag de link en kunnen jullie gelijk een kijkje nemen op haar blog en de overheerlijke taart maken!

Klik hier voor de link naar 't recept

Ik maakte hem volgens haar recept, maar gebruikte 1 appel meer en iets minder bramen. Ik voegde amandelstukjes toe, gebruikte in plaats van kaneel, koekkruiden en gebruikte wat minder suiker....

En hij is echt verrukkelijk!.... Dus verheug me nu al op een volgend bramenseizoen!

1 opmerking: