5 september 2013

Snijbonen met pasta en rucola

Sommige groentes eten we hier vaak en sommige minder vaak. Zoals snijbonen...en om heel eerlijk te zijn... ik vind ze niet zo smakelijk. Ze kwamen op 't menu omdat m'n schoonvader een tas vol lekkers uit hun moestuin kwam brengen.
Dus die gingen we eten, ik maakte er een stampotje van met gebakken paprika erdoor. Wat bleek de jongens zaten te smullen van de snijbonen... oeps... zo aten we dus een tijdje iets niet omdat ik 't niet zo lekker vind...
Terplekke besloten vaker snijbonen op 't menu te zetten. Vorig weekend probeerde ik nog iets anders en dat vond ik zelf erg lekker. De jongens niet zo dus kregen zijn gekookte boontjes, wat volkoren pasta en wat gebakken vlees... zij helemaal tevreden.
Dit maakte ik voor ons zelf...

Recept Snijbonen met pasta en rucola
2-3 personen

350 gram snijbonen
1 kipfilet
olijfolie
handje rucola
4 champignons
1 ui
halve paprika
pasta
witte wijn
4 eetlepels creme fraich

Snijd de snijbonen en kook ze met zout gaar.
Kook ook pasta gaar, de hoeveelheid die je normaal ook gebruikt voor de aantal personen waar je mee eet.
Ondertussen maak je de rest klaar.
Snijd de kipfilet in blokjes en bak deze in een hete koekenpan met olie gaar en bruin.
Snijd de champignons, ui en paprika.
Voeg deze bij de kipfilet toe en bak deze mee tot ze ook gaar zijn.
Blus het geheel af met een scheutje witte wijn en voeg de creme fraich toe.
Laat alles goed doorwarmen en voeg de gekookte snijbonen toe.
Verdeel de pasta over de borden.
Doe de rucola bij de snijbonen en roer dit er goed doorheen.
Verdeel de snijbonen met rucola over de pasta.
Erg lekker met een stuk knoflookbrood en een wit wijntje...

Eet smakelijk1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten