15 juli 2013

Courgette...

Ik wilde dit jaar graag een courgette plant kweken in een pot. Dat scheen te kunnen. Ik kocht een zakje zaad in de uitverkoop bij de Hema en blij plantte ik die in 't voorjaar allemaal in een grote pot. Tot m'n schrik kwamen ze allemaal en las ik ergens anders dat het erg sterk zaad is...ai wat moest ik met al die planten.
Gelukkig konden we ook wat mini plantjes weggeven. We zette nog wat andere plantjes in ander potten, maar die ik orgineel gezaaid had beleef maar groeien... Hij groeide de pot uit voor m'n gevoel, maar wat een mooie plant werd het. We zijn er gewoon een beetje trots op...
Ons geduld werd flink op de proef gesteld, maar toch 2 weken geleden konden we miniscule knopjes ontdekken aan de "stam" van de plant. Yess, nu enkele weken later, zien we zelfs al een mini courgette en begint de bloem al te verkleuren. Helemaal blij waren we met deze ontdekking, tot we vanochtend naar buiten liepen en een hele grote open bloem zagen... wat is die mooi zeg!! Dit wilde ik graag met jullie delen. Er zitten nog veel knoppen in de planten dus dat beloofd wat... Wat ik vooral wil laten zien is dat het heel simpel is om in potten wat sla en bv courgettes te kweken...

1 opmerking: