5 juni 2013

Spinaziequiche met salami en paprika



Eten naar 't seizoen is iets wat ik graag zou willen, maar niet altijd red omdat er soms gewoon niet genoeg variatie is. Maar nu de lente en de zomer er weer aankomt, is dat weer makkelijker.
Zo ook met deze spinaziequiche. We eten veel quiches en dan is het ook erg leuk om te kunnen varieren.
De basis van deze quiche bedacht ik ooit eens na een verjaardag, ik had toen van de hapjes veel stukjes salami en reepjes paprika over. In de koelkast had ik nog wat spinazie... zie daar deze quiche

Recept Spinaziequiche met salami en paprika
2 personen

400 ons spinazie
1 bol mozzarella
stuk salamiworst
1 rode paprika
1 ui
1 teentje knoflook
2 eetlepels pijnboompitten of salademix (pompoenpitten, zonnebloempitten en pijnboompitten)
2 eieren
100 gram slagroom
peper en zout

Bak de spinazie tot deze flink geslonken is.
Doe hem in een vergiet en laat hem goed uitlekken.
Ik doe dit altijd 's middags zodat hij heel de middag kan lekken, zo voorkom je dat een natte quiche krijgt.

Verwarm de oven voor op 200 graden.
Snijd de salami in blokjes.
Snijd de ui, paprika en knoflook fijn.
Verhit wat olie in een pan en bak de salami, voeg dan de ui, paprika en de knoflook toe.
Bak dit tot de ui mooi glazig is.
Meng de uitgelekte spinazie met het salami/paprika mengsel en doe dit in een ovenschaal.
Klop de eieren los met de slagroom en voeg wat peper en zout toe.
Schenk dit over de de spinazie.
Strooi de pijnboompitten of de salademix erover heen.
Snijd als laatste de bol mozzarella in kleine blokjes en verdeel dit over de schotel.
Bak de quiche in 25 minuten gaar.

Eet smakelijk!







2 opmerkingen:

  1. Eh Ilse,

    neem aan 4 ons spinazie of 400 gram ipv 400 ons.. ;-)
    Verder keep on going, ik geniet vanuit Duitsland van je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Arie... Wat stom ;)
      Bedankt voor je oplettendheid!
      Ik ga 't aanpassen en wat leuk dat je vanuit Duitsland meegeniet...
      Waar woon je ongeveer in Duitsland?
      Groetjes

      Verwijderen