2 april 2013

Groene groentequiche

Wij zijn graag een huis/gezin waar gastvrijheid hoog staat. Zo ook rond etenstijd, eigenlijk heb ik altijd wel genoeg in huis om wat extra's op tafel te kunnen toveren. Groenten heb ik soms te veel, maar dat geeft niet die vinden een mooie nieuwe bestemming. Of op een dag dat we restjes eten of is een quiche zoals deze. 
Ik had meerdere bakjes met restjes groenten staan en wilde graag een quiche eten. Dus met wat ik had aan de slag gegaan.
Natuurlijk kan je ook nieuwe groenten kopen om deze quiche te maken. Varieer gerust met andere soorten groenten als je die over hebt!



Recept Groene groentequiche
2 personen

1 klein stronkje broccolie
klein potje tuinbonen (of sperziebonen)
1 prei
4 plakken ham
2 eieren
kaas
100 ml slagroom
peper en zout

Verwarm de oven voor op 200 graden.
Kook de broccolie gaar in 7 minuten.
Snijd de prei ik grove ringen.
Verwarm wat olie in een pan en roerbak daarin in 4 minuten de prei .
Spoel de tuinbonen in een vergiet even af.
Meng alle groenten door elkaar.
Snijd de ham in vierkantjes vermeng deze met de groenten en doe alles in een ovenschaal.
Klop de eieren los met de slagroom en wat peper en zout.
Schenk dit over de ovenschotel heen.
Verdeel als laatste wat kaas erover heen.
Bak de quiche in 20-25 minuten gaar in de oven.
Wij eten hem zo, je zou er ook voor kunnen kiezen er wat gekookte pasta of aardappel bij te eten.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten