1 april 2013

Ei-muffins uit de oven

Op Welke.nl kwam ik laatst een leuk en simpel receptje tegen, wat er om vroeg om uitgeprobeerd te worden ;). Het is lekker en lijkt erg op gebakken ei met bv. ham, het is vooral leuk omdat het er anders uitziet en zo heb je weer eens iets anders op je bord. Het oog wil tenslotte ook wat. Leuk voor op bij het Paas-ontbijt/lunch. Het is heel simpel... Dus ik zeg... proberen!!!
Recept Ei-muffins uit de oven
2 stuks
2 eieren
2 plakken ham of bacon
evt. peper en zout
evt. wat kaas
muffinvormpjes
Verwarm de oven voor op 180 graden.
Leg de ham/bacon in de vormpje zodat het een opstaand randje is.
Het ei kan je klutsen of heel laten, maar net wat je wilt.
Kluts de eieren en schenk ze in het vormpje of breek het ei boven het vormpje.
Maak op smaak met wat peper en zout en verdeel er evt. wat geraspte kaas overheen.
Zet de muffins in de oven, bak ze gaar in 10-15 minuten.
Lekker met wat brood of bij een salade.

Eet smakelijk!


2 opmerkingen:

  1. Heb jij een oplossing /vervanging voor de ham of bacon? Ik eet geen vlees! en wil ook wat minder koolhydraten gaan eten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou dan gaan voor een mini quiche. Ik heb veel recepten staan van diverse soorten quiche. Deze in kleinere vormpjes doen en afbakken. Een ideale lunch. Je zou natuurlijk ook vis kunnen gebruiken... Zoals bij deze http://uitmijnkeukentje.blogspot.nl/2013/02/mini-muffin-met-garnalen.html

      Verwijderen