7 januari 2013

Gevulde kipfilet

Deze kipfilet staat geregeld bij ons op het menu. Hij is lekker en simpel te maken. Je zou hem ook makkelijk voor bv. de kerst op het menu kunnen zetten. Hij is er lekker genoeg voor ;)

Recept Gevulde kipfilet
2 personen

2 kipfilets
kuipje kruidenroomkaas
4 plakken coburger ham
rucola
prikkertjes

Snijd 's ochtends of de avond van tevoren de kipfilets open als een envolop.
Smeer royaal kruidenroomkaas aan de binnenkant en leg er enkele blaadjes rucola op.
Rol de kipfilet stevig in 2 plakjes ham en zet ze vast met prikkertjes.
Zet de kip afgedekt weg in de koelkast tot je hem gaat gebruiken.
Verhit boter in de pan en bak de kipfilet in 20-30 minuten gaar.
Lekker met een salade, aardappeltjes uit de oven en sperzieboonrolletjes

Eet smakelijk!

7 opmerkingen:

  1. Leuk recept ... maar wij zijn niet zo happig op vlees. Behalve een gewoon kipfiletje dan :-) je koekjesblog heb ik gedeeld via mijn facebook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi jedidja, leuk dat je voor alles de moeite neemt om het te lezen! Bedankt voor het delen! Groetjes Ilse

      Verwijderen
  2. Whow wat lijkt me dit lekker, ik ga het zeker maken, en denk morgen al.
    Dank je wel hoor.
    Ben hier via Jedidja.
    En ga je zeker weten volgen.
    Groetjes
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En vergis me, ik ben hier via Soraya.

      Verwijderen
    2. Hoi wil! Leuk dat je enthousiast bent. Het is echt lekker en simpel te maken. Ben benoeuwd hoe je 't vind! Laat je even weten of 't gelukt is. De naam Soraya zegt me eerlijk gezegd niet zoveel.... Moet nog even wennen aan alle nieuwe volgers en lezers ;).., hahah luxe probleempje wat ik niet erg vind. Liefs Ilse

      Verwijderen
    3. Hoi Ilse,
      Nou, vandaag heerlijk gesmikkeld. Ik heb alleen de ham vervangen voor Yorham. Die andere was hier niet in de schap. Maar ooooooooooooh wat was het lekker. Ik had er een heerlijke sla bij gemaakt met ruccola/komkommer/walnoot/mais/cherrytomaatjes. Wat balsamico azijn, wat olijf olie extra vegine en wat zout en peper. En aardappelschijfjes, op de bakplaat (op bakpaper) paprikapoeder en wat olijfolie er op gesprenkeld en at in de oven op 180 graden en dan 40 minuutjes.
      Complimenten waren niet van de lucht. Dus dank je wel voor je heerlijke recept.
      Groetjes
      Wil

      Verwijderen
    4. Wat leuk Wil! Die komt vaker op je menu te staan ;).... De coburger zorg voor een wat hartigere smaak, maar met een andere ham kan natuurlijk ook. Je kan evt ook nog variëren met de vulling! Wat dacht je van champignons kort bakken en door wat roomkaas roeren en dat als vulling? Of een vulling van wat fijn gesneden tomaten ,ui, olijven en dat alles even kort bakken en erin... En zo kan ik nog wel even doorgaan ;)
      Bedankt dat je even liet weten hoe 't smaakte :)

      Verwijderen