11 december 2012

Knoflookaardappels uit de oven

Aardappels eten we hier niet heel veel, maar als we ze dan eten, dan maak ik graag deze variant klaar. Deze aardappeltjes zijn ook heerlijk om bij een wat luxer diner zo rond de feestdagen te presenteren
Het is een simpel recept en je hebt je handen vrij doordat ze in de oven zitten. 
Een exacte recept geven vind ik een beetje lastig omdat iedereen andere hoeveelheden eet, dus hier een beschrijving van hoe je ze klaar kan maken









Recept Knoflookaardappels uit de oven

Aardappels naar hoeveel je ze nodig hebt (afhankelijk van het aantal personen en van hoeveel iedereen eet)
Peper
Zout
2 knoflooktenen (dit is voor ongeveer 1 gezin, dus gebruik je meer aardappels, doe dan ook wat meer knoflook erin)
olijfolie
rozemarijn

Verwarm de oven voor op 230 graden.
Vet een ovenschaal in met olijfolie.
Je kunt kiezen of je de aardappels wilt schillen of niet. Soms is de schil oud en rimpelig en dan schil ik ze liever, maar als het even kan laat ik ze in de schil, want de meeste vitaminen zitten vlak onder de schil. Ik boen ze dan onder de kraan goed schoon en snijd ze in blokken van ongeveer 3 cm. 
Leg de aardappelen in de ovenschaal. Bestrooi ze flink met peper en zout.
Pers de tenen knoflook boven de schaal uit. 

Besprenkel nog wat olie over de aardappels en schep ze goed om zodat de knoflook, kruiden en olie goed verdeeld worden.
Bak ze in het midden van de oven in 20-25 minuten gaar

Geniet ervan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten