29 november 2012

Salem-koekjes


Wie lust er geen lekker koekje bij de koffie of thee? Als je uit school komt, hard hebt gewerkt of gewoon lekker lui op de bank. Ik wilde wel een gezond koekje wat vult en dat heb ik gevonden. Op de blog: Gezond leven van Jacoline, vond ik dit heerlijke basisrecept. Je kunt met dit recept alle kanten op en heb je iedere keer weer een ander verantwoord koekje
Ik gebruikte 100 gram volkorenmeel en 100 gram volkoren speltmeel. Ik kreeg van mijn schoonmoeder een zak gehakte amandeltjes, deze kreeg ze mee op 't werk (Salem). Hier ging ook 50 gram bij de koekjes. In de kast vond ik nog restje cranberries (ongeveer 30 gram), deze heb ik er ook bij gedaan. Omdat volkorenmeel iets meer vocht opneemt dan spelt, heb ik ook wat meer boter toegevoegd. Daarna het spul in de koelkast gelegd voor een paar uur en daarna afgebakken.
Zijn trouwens ook hele simpele koekjes om met de kinderen te bakken... heb je zelf geen vieze handen ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten