29 oktober 2012

Verrassingspakketje uit de oven

Vanavond eet ik een gevulde paprika (recept volgt), de rest van 't gezin gruwelt ervan. Dus voor hen iets anders. Na een blik op mijn bijna lege koelkast moest ik dus zelf iets gaan fabriceren (wat vervelend nou). 
Ik kwam in de koelkast nog 2 maïskolven die op moesten, dus de groente is geregeld. Wat pasta erbij voor de mannen en klaar. Dan mis ik alleen nog een stukje vlees of vis. Aangezien manlief graag vis eet, dacht ik laat ik hem eens verrassen met wat lekkers vanavond.

Het is een vispakketje geworden



Dit is het recept voor 1 persoon,

1 zalmfilet

Witte wijn
Crème fraich
Peper, zout
Olijfolie
1 Zongedroogde tomaatje
Stukje courgette
Folie

Bak de zalmfilet even om en om in de hete olijfolie voor een lekker korstje. Bestrooi hem naar eigen smaak met peper en zout.

Schaaf ondertussen van de courgette een paar dunne plakken af, snij deze plakken in dunne reepjes.
Neem de zalmfilet uit de pan ( let op hij hoeft niet gaar te zijn, hij gaart nog na in de oven). Leg hem in het midden van een stuk aluminiumfolie. 
Bak in het achtergebleven vet de reepjes courgettes heel kort.
Leg de reepjes op de zalmfilet.
Snij de zongedroogde tomaat in kleine stukjes en leg dit op de courgette. 
Giet over dit alles een heel klein scheutje witte wijn.
Boven op de tomaat doe je theelepeltje crème fraich en nog wat vers gemalen peper erop.


Vouw het zakje dicht en zet hem op een schaaltje.

De zalm in een voorverwarmde oven van 200 graden in ongeveer 15-20 minuten gaar.

Lekker met gebakken aardappeltjes en een groene salade, maar peentjes of een andere groente kan ook?


Eet smakelijk en laten jullie me weten hoe t smaakte?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten